본 약관(이하 "약관"이라고 함)은 주식회사 케이티나스미디어(이하 “회사”라 함)가 운영, 제공하는 애드믹서(이하 "서비스"라고 함)를 이용함에 있어 “회사”와 “회원” 및 개인위치정보주체의 권리, 의무 및 책임사항에 따른 이용조건 및 절차 등 기본적인 사항을 규정함을 목적으로 합니다.
① “서비스”란 “회사”가 애드믹서 홈페이지를 통해 "회원”에게 제공하는 일체의 서비스를 말합니다.
② “회원”이란 “회사”와의 계약 하에 “회사”가 제공하는 “서비스”를 받는 기업 또는 개인을 말합니다.
③ "멤버"란 "회원"이 본인의 계정에 대해 권한을 부여하여 초대한 타 “회원”을 말합니다.
④ “이용자”는 컴퓨터 또는 모바일기기 등 디바이스를 이용하여 "회원"의 미디어에 방문한 자를 의미합니다.
⑤ “운영자”란 “서비스”의 전반적인 관리와 원활한 운영을 위하여 “회사”가 선정한 자를 말합니다.
⑥ "광고주"라 함은 “회사”와 광고서비스 이용계약을 체결하고 "미디어"에 광고 게재를 신청한 자를 의미합니다.
⑦ "미디어"라 함은 "약관"에 따라 “회사”가 "광고주"의 광고를 게재하는 매체로 “회원”이 운영하는 모바일웹, 모바일앱 등 온라인상의 콘텐츠 또는 지면을 의미합니다. "서비스"에서 공식 지원하는 "미디어"의 종류 및 구체적인 요건은 운영정책 또는 서비스 이용안내 페이지에서 정합니다.
⑧ "광고수익"이라 함은 “회사”가 "광고주"의 광고를 “회원”의 "미디어"에 게재하고 "광고주"로부터 지급받은 대가를 의미합니다.
⑨ "수입"이라 함은 "광고수익" 중 “회사”가 별도로 정하는 수익배분 기준에 의해 “회원”에게 지급되는 금액을 의미합니다.
⑩ "부당한 수입"이라 함은 “회원”이 "약관", 운영정책 또는 관련법령 등을 위반하거나 "이용자"가 "약관", 운영정책 또는 관련법령에서 금지하는 행위를 하여 “회원”에게 발생한 "수입"을 의미합니다.
① 본 “약관”은 서비스를 신청한 “회원”이 본 약관에 동의하고 “회사”가 정한 소정의 절차에 따라 “서비스”의 사용자로 등록함으로써 효력이 발생합니다.
② “회원”이 온라인에서 본 “약관”의 동의하기 버튼을 클릭하였을 경우 본 “약관”의 내용을 모두 읽고 이를 충분히 이해하였으며, 그 적용에 동의한 것으로 봅니다.
③ “회사”는 “서비스”에 새로운 업무 적용, 정부에 의한 시정명령의 이행 및 기타 “회사”의 업무상 약관을 변경해야 할 중요한 사유가 있다고 판단될 경우 본 “약관”을 변경할 수 있습니다.
④ “회원”과 계약을 체결한 “서비스”가 기술적 사양의 변경 등의 사유로 변경할 경우에는 그 사유를 “회원”에게 통지 가능한 수단으로 즉시 통지합니다.
⑤ “회사”는 본 “약관”을 변경할 경우에는 변경된 “약관”과 사유를 적용일자 1주일 전까지 “서비스” 홈페이지에 게시하거나 “회원”에게 전자적 형태(전자우편)로 공지하며, “회원”이 그 기간 안에 이의제기가 없거나, 본 “서비스”를 이용할 경우 이를 승인한 것으로 봅니다.
본 “약관”은 신의성실의 원칙에 따라 공정하게 적용하며, 본 “약관”에서 정하지 아니한 사항과 본 “약관”의 해석에 관하여는 "서비스"관련 운영정책 및 이용안내에 따릅니다.
① “서비스”의 이용을 원하는 "회원”은 “회사”가 정한 계약체결 절차에 따라서 반드시 본인 명의(법인사업자의 경우 법인 명의로 대체)로 “서비스” 이용에 대한 계약을 체결합니다.
② “회사”와 “회원”간의 이용계약이 체결되면 아래 각 호에 해당하는 “회원”은 “서비스”에 접속해 본 “약관”에 동의하고 직접 이용자번호(이메일)를 설정해야 합니다. “회사”는 “회원”이 입력한 개인정보로 계약 여부를 확인한 후 이용 신청을 승낙합니다.
③ “회사”는 “회원” 본인 확인을 위해 본인인증 절차 및 관련 서류의 제출을 요청할 수 있습니다.
① “회사”는 다음 각호 중 하나 이상에 해당하는 신청에 대하여는 승낙을 하지 아니합니다.
② “회사”는 “서비스” 이용신청이 다음 각호에 해당하는 경우에는 그 신청에 대한 승낙 제한 사유가 해소될 때까지는 승낙을 하지 않을 수 있습니다.
③ “회사”는 제①항 및 제②항의 규정에 의하여 이용신청에 대하여 승낙하지 않거나 이에 대하여 제한적으로 승낙하는 경우 “회원”에게 이를 통지합니다.
④ “회사”는 본 서비스의 품질 향상 기타 필요한 경우, “회원”을 등급별로 구분하여 이용시간, 이용횟수, 서비스 메뉴 기타 필요한 사항을 세분하여 그 이용에 차등을 둘 수 있습니다.
⑤ “회사”는 “회원”에 대하여 영화 및 비디오물의 진흥에 관한 법률, 청소년보호법 기타 관련법령에 따른 등급 및 연령 준수를 위하여 이용제한이나 등급별 제한 기타 필요한 조치를 취할 수 있습니다.
① “회원”정보 및 비밀번호에 대한 관리책임은 “회원”에게 있으며, “회사”의 귀책사유로 인하여 비밀번호가 유출된 경우를 제외한 사고에 대한 책임은 “회원”에게 있습니다.
② "회원"은 가입 신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우 "서비스"에 접속하여 직접 수정하거나, 고객센터를 통하여 "회사"에 변경사항을 통지하여야 합니다.
③ “회원”은 비밀번호가 유출되어 피해를 입을 우려가 있는 경우 “회사”에 즉시 고지하고 비밀번호를 변경하여야 하며, “회사”는 즉시 종전의 비밀번호에 의한 서비스 이용을 중단하여야 합니다. 만일 회원이 회사에 대하여 이러한 사실을 즉시 고지하지 않은 경우 그로 인해 발생된 손해 또는 지연 고지로 인해 발생된 추가 손해에 대하여 회사는 책임을 부담하지 않습니다.
④ “회사”는 “서비스” 운영을 위해 회원정보를 활용하여 서비스 내에 맞춤광고를 게재하거나 광고 정보 메시지 등을 전송할 수 있습니다. 또한 “회사”는 “회원”에게 서비스와 관련한 각종 정보 메일 등을 발송할 수 있으며, 다만 이때 회원이 원하지 않을 경우 수신거부가 가능하다는 사실도 회원에게 고지합니다. 만일 “회원”이 각종 서비스 관련 정보 메일의 수령을 원하지 않는 경우에는 언제든지 관리자에게 이를 통보하여 수신거부를 할 수 있도록 조치합니다. “회사”는 법률에 특별한 규정이 없는 경우를 제외하고 “회원”의 동의 없이 회원의 정보를 제3자에게 제공하지 아니합니다.
⑤ “회사”는 “서비스” 제공을 위해 필요한 경우 “회원”에게 요청하는 회원정보 및 기타정보 항목을 추가하거나 변경할 수 있습니다
회원이 이용계약 내용을 변경하고자 하는 경우에는 “회사” 소정 양식의 서비스 변경신청서를 “회사”에 제출하여 승인을 받아야 합니다. 단, “회사”가 인정하는 사항에 대해서는 전화 또는 홈페이지 등 기타의 방법을 이용할 수 있습니다.
① “회원”이 이용계약을 해지하고자 하는 때에는 파트너 사이트 계정 내 탈퇴하기 를 통해 직접 해지가 가능하며, 그 즉시 탈퇴처리됩니다.
추가적인 비용정산이 필요한 경우에 “회원”은 이 ‘약관”에서 정하는 바에 따라 이용이 제한된 날까지의 요금 등을 완납하여야 합니다.
② “회원”의 이용계약 해지가 완료되는 경우, “회사”는 관련 법령 및 개인정보처리방침에 따라 보유하는 “회원”의 정보를 제외한 나머지 “회원” 정보를 신속하게 삭제합니다.
③ “회사”는 “회원”이 다음 각호의 하나에 해당하여 이용계약을 해지하고자 할 경우에는 해지조치 30일전까지 그 뜻을 “회원”에게 통지하여 의견 진술할 기회를 주어야 합니다.
④ “회사”는 제③항의 규정에 의하여 해지된 “회원”에 대하여는 일정기간 동안 가입을 제한할 수 있습니다.
“회사”는 다음과 같은 내용으로 서비스한다.
① “서비스” 이용자의 요청에 의한 광고 송출 및 광고 스케줄링 솔루션(“회원”은 “회사”가 배포하는 SDK를 클라이언트에 적용하여 배포하며, “회사”는 “회원”의 클라이언트에게 “회원”이 설정한 스케줄을 배포하며 설정한 스케줄대로 클라이언트가 동작할 수 있도록 함)을 제공합니다.
② “회사”는 “회원”의 클라이언트로부터 “회사”의 솔루션을 통해 발생하는 일종의 이벤트 정보를 수신하며, 이를 “회원”에게 리포트로 가공하여 제공합니다. 이 리포트 정보는 “회원”의 클라이언트 및 네트워크 환경에 의해 오차가 발생할 수 있습니다
③ “회사”는 “회원”의 선택에 의해 클라이언트를 사용하는 “이용자”들의 위치정보를 포함한 개인정보를 수신할 수 있습니다. 다만 이러한 사실을 이용자들에게 고지하여야 하고 이용자는 스스로 이를 거부할 수 있습니다. 이는 “이용자”들에게 맞춤화된 광고를 송출하기 위한 목적으로 사용될 수 있으며 활용된 후 바로 폐기됩니다.
④ “회원”이 설정한 스케줄이 동작하기 전 클라이언트 기본화면은 “회사”와 제휴사의 이벤트 진행 또는 서비스를 이용하는 매체들의 소개를 위해 활용될 수 있으며, 해당 화면은 “회원”이 설정한 플랫폼의 요청에 대한 응답과 동시에 응답 받은 화면으로 전환됩니다.
① “회사”는 "서비스"를 운영함에 있어 각종 정보를 "약관"에 별도의 규정이 없는 한 "서비스" 홈페이지의 게시판 게재 또는 "회원"이 제공한 전자우편주소, (휴대)전화번호 등으로 통지 할 수 있습니다.
② “회사”는 "회원" 전체에 대하여 통지를 하는 경우 7일 이상 "서비스" 내 게시판에 게시 함으로서 전항의 통지에 갈음할 수 있습니다. 다만, "회원"의 "서비스" 이용에 중대한 영향을 주는 사항에 대해서는 전항에 따른 방법으로 통지합니다.
③ “회사”가 제1항의 방법에 따라 정상적으로 발송하거나, 제2항의 방법에 따라 게시하는 경우 통지가 도달한 것으로 보며, "회원"이 “회사”에 제공한 전자우편주소, (휴대)전화번호 등이 사실과 다르거나, "회원"이 통지를 확인하지 않아 발생한 문제에 대하여 “회사”는 책임을 지지 않습니다.
① "서비스”의 이용은 연중무휴 1일 24시간을 원칙으로 합니다. 다만, “회사”의 업무상이나 기술상의 이유로 “서비스”가 일지 중지될 수 있고, 또한 운영상의 목적으로 “회사”가 정한 기간에는 “서비스”가 일시 중지될 수 있습니다. 이러한 경우 “회사”는 사전 또는 사후에 이를 공지합니다.
② “회사”는 "서비스”를 일정범위로 분할하여 각 범위 별로 이용 가능한 시간을 별도로 정할 수 있으며 이 경우 그 내용을 공지합니다.
① “회사”는 전시•사변•천재지변 또는 이에 준하는 국가비상사태가 발생하거나 발생할 우려가 있는 경우와 전기통신사업법에 의한 기간통신사업자가 전기통신서비스를 중지하는 등 기타 부득이한 사유가 있는 경우에는 서비스의 전부 또는 일부를 제한하거나 정지할 수 있습니다.
② “회사”는 제①항의 규정에 의하여 서비스의 이용을 제한하거나 정지한 때에는 그 사유 및 제한기간 등을 지체 없이 이용자에게 알리도록 노력해야 합니다.
③ 제①항에 의한 장애로 인하여 서비스가 제한 또는 정지된 경우에 “회사”는 일체의 책임을 지지 않습니다.
“회사”는 “회원”이 다음 각호에 해당하는 경우에는 “회원”의 동의 없이 “서비스”의 전부 또는 일부의 이용을 제한할 수 있습니다.
① “회사”는 제14조의 규정에 의하여 이용제한을 하고자 하는 경우에는 그 사유, 일시 및 기간을 정하여 이용정지 7일전까지 전자우편 또는 전화 등의 방법에 의하여 해당 "회원” 또는 대리인에게 통지합니다. 다만, 긴급하게 이용을 정지할 필요가 있다고 인정하는 경우에는 그러하지 아니합니다.
② 제①항의 규정에 의하여 이용정지의 통지를 받은 “회원” 또는 그 대리인은 그 이용정지의 통지에 대하여 이의가 있을 때에는 이의신청을 할 수 있습니다.
③ “회사”는 제②항의 규정에 의한 이의신청에 대하여 그 확인을 위한 기간까지 이용정지를 일시 연기할 수 있으며, 그 결과를 이용자 또는 그 대리인에게 통지합니다.
④ “회사”는 이용정지 기간 중에 이용정지 사유가 해소된 것이 확인된 경우에는 이용정지조치를 즉시 해제합니다.
① “회원” 또는 “멤버”는 초대받은 파트너 사이트 계정에 접근하고 계정의 일부 메뉴를 접근 또는 접근 및 관리할 수 있습니다.
② “파트너 사이트 계정 단위로 다음의 각 호의 권한은 계정의 본인인 “회원”에게만 있습니다.
③ “멤버” 초대 및 권한 설정은 “회원”의 자유로운 결정에 의해 이루어지며, 초대 및 권한 부여로 인해 발생되는 모든 책임은 “회원”에게 있습니다.
① “회사”는 서비스를 무료로 제공합니다. 다만, 유료 “서비스”의 경우 회사는 해당 항목이 유료임을 회원에게 사전 고지하고, 회원은 고지받은 요금을 지불한 이후 사용 가능합니다.
② “회사”는 유료 “서비스” 이용요금을 “회사”와 계약한 전자지불업체에서 정한 방법에 의하거나 “회사”가 정한 청구서에 합산하여 청구할 수 있습니다.
③ 유료”서비스”이용을 통하여 결제된 대금에 대한 취소 및 환불은 “회사”의 결제 “약관” 등 관계법령에 따릅니다.
④ 회사는 “회원”의 개인정보도용 및 결제사기로 인한 환불요청 또는 결제자에 대한 개인정보 요구를 거절할 수 있습니다. 다만 법률이 정한 경우는 예외로 합니다. 회원정보 도용 및 결제 사기로 인하여 발생된 손해는 원칙적으로 회원이 부담합니다.
⑤ 무선 서비스 이용 시 발생하는 데이터 통신료는 별도이며 가입한 각 이동통신사의 정책에 따릅니다.
① 요금의 계산은 “회사”가 정하는 매월 1일에서 말일까지를 구분하여 이를 1개월 분의 요금으로 합니다.
② “회원”은 이 이용약관에서 정한 요금 외에 서비스 이용과 관련하여 부과되는 부가가치세 등 세금이 있는 경우 별도로 이를 부담하여야 합니다.
① “회사”는 요금 등의 납입기일이 기재된 납입청구서를 정산 후 1개월 이내로 ”회원”에게 도달되도록 발송하고 “회원”은 청구서가 발송된 기준으로 익월 중에 납입해야 합니다.
② 납입청구서가 요금납입자 또는 그 대리인에게 송달되지 아니한 경우에는 “회원”에게 불이익한 처분을 하지 아니합니다.
요금납입자는 요금 등을 이 약관에서 정하는 방법에 따라서 해당 기일까지 납부하여야 합니다.
① “회사”는 "회원”이 요금 등(미지급된 요금을 포함합니다)을 지정한 기일까지 납입하지 아니한 때에는 1일당 매월 청구요금의 1000분의 3에 해당하는 요금을 연체료로 부과할 수 있습니다.
② 제①항의 규정에 의한 연체료는 요금의 납입기일이 만료되는 날의 다음날을 기준으로 하여 체납된 요금에 가산하며 해당 체납요금 및 연체료는 익월 납입청구서에 포함하여 청구합니다. “회사”는 “회원”에게 책임 없는 사유로 납입청구서가 요금납입자 또는 그 대리인에게 배달되지 아니하였음이 인정되는 경우에는 연체료를 부과하지 아니합니다.
① "회원”은 청구된 요금 등에 대하여 이의가 있는 경우 청구일로부터 6개월 이내에 이의신청을 할 수 있습니다.
② “회사”는 제①항의 이의신청 접수 후 10일 이내에 이의 타당성 여부를 조사하고 그 결과를 이용자 또는 그 대리인에게 통지합니다.
③ 부득이한 사유로 인하여 제②항에서 정한 기간 내에 이의신청결과를 통지할 수 없는 경우에는 그 사유와 재지정된 처리기한을 명시하여 이를 “회원” 또는 그 대리인에게 통지합니다.
① “회사”는 요금 등의 과납 또는 오납이 있을 때에는 그 과납 또는 오납된 요금을 반환하고, “회사”의 귀책사유로 발생한 경우에는 3년 만기 “회사”채 이자율을 적용한 이자를 합산하여 반환합니다. 다만, 회원이 동의하거나 “회사”의 반환통지에 대하여 응하지 아니하는 경우에는 새로이 발생하는 요금 등에서 그 상당액에 대하여 이를 상계할 수 있습니다.
② “회사”는 요금 등을 반환하여야 할 “회원”에 요금 등의 미납이 있을 경우에는 반환하여야 할 요금 등에서 이를 우선 변제하고 반환할 수 있습니다.
① “회사”는 “회원”에게 "광고수익" 중 “회사”가 별도로 정한 수익배분 기준에 따라 산정된 "수입"을 지급합니다.
② "수입"은 “회원”의 신청에 따라 지급되며 구체적인 기준은 운영정책에서 정합니다. 이용제한 또는 휴·폐업 상태에 있는 “회원”에게는 "수입"의 지급이 제한될 수 있습니다.
③ “회원”이 사업자가 아닌 경우 “회사”는 "수입" 지급 금액에 따라 발생하는 제세공과금 등을 "수입"에서 공제하고 지급할 수 있습니다.
④ “회원”의 은행계좌정보가 유효하지 않아 "수입"을 지급받지 못하는 경우 귀책사유는 “회원”에게 있으며 이로 인한 손해는 회원이 부담하고 회사에게 이에 대한 손해배상을 요구할 수 없습니다.
⑤ 전항의 사유로 "수입"이 지급되지 않은 경우 “회사”는 제19조에 따라 “회원”에게 통지하며, “회사”는 “회원”이 은행계좌정보를 수정할 때까지 "수입"의 지급을 보류할 수 있습니다.
⑥ “회사”는 "수입" 지급 및 세무처리를 위하여 개인식별정보의 수집 동의, 세금계산서 등 세법에서 규정하는 세무적 증빙의 발행을 요청할 수 있으며 “회원”이 개인식별정보수집에 동의하지 않거나 세금계산서 등의 세무적 증빙을 발행하지 않은 경우 또는 “회원”이 제공한 정보가 유효하지 않은 경우 “회사”는 "수입"의 지급을 거절할 수 있습니다.
⑦ “회사”는 "부당한 수입"에 대해 지급을 거절할 수 있으며 이미 지급된 경우 해당 "부당한 수입"을 “회원”으로부터 회수하여 "광고주"에게 환급할 수 있습니다.
⑧ “회사”는 신고 등에 의해 "부당한 수입"으로 의심될 경우 이에 대한 확인을 위해 조사에 착수할 수 있으며, 이 경우 최종 확인 시까지 "수입"의 지급을 보류할 수 있습니다.
⑨ “회사”는 본 조의 사유로 “회원”에 대해 "수입"의 지급을 보류, 회수 또는 거절할 경우에는 해당 사유를 제19조에 따라 “회원”에게 통지하며 해당 조치에 대해 이의가 있는 “회원”은 “회사”가 정한 절차에 따라 이의 신청을 할 수 있습니다.
⑩ 수익금 만기는 확정 수익금의 발생일 다음 날로부터 5년이 되는 날이며, “회원”이 발생한 수익금의 만기가 도래할 때까지 지급 요청하지 않는 경우, 만기가 도래한 수익금은 소멸됩니다.
⑪ "회원"은 운영 정책의 "4. 수익금 지급 요청 및 처리"에 부합하지 않은 경우, 이로 인해 발생할 수 있는 부가가치세 신고 문제, 매입세액 공제 지연, 회계 처리 불일치 등의 세무적 문제 및 손실에 대한 책임이 있으며, "회사"는 "수입"의 지급을 보류할 수 있습니다.
“회사”는 개인정보를 이용하여 서비스를 제공하고자 하는 경우에는 미리 다음 각호의 내용을 “약관”에 명시한 후 “개인정보 주체”의 동의를 얻어야 합니다.
① “회사”는 상호, 주소, 전화번호 그 밖의 연락처를 “회원”이 쉽게 알 수 있도록 서비스화면에 게시하며 “약관”의 내용은 “회원”이 연결화면을 통하여 볼 수 있도록 합니다.
② “회원” 및 법정대리인의 권리와 그 행사방법은 제소 당시의 “회원”의 주소에 의하며, 주소가 없는 경우에는 거소를 관할하는 지방법원의 전속관할로 합니다. 다만, 제소 당시 “회원”의 주소 또는 거소가 분명하지 않거나 외국 거주자의 경우에는 민사소송법상의 관할법원에 제기합니다.
③ “회사”는 타사업자 또는 이용 회원과의 요금정산 민원처리를 위해 정보 이용•제공사실 확인자료를 자동 기록•보존하며, 해당 자료는 1년간 보관합니다.
④ “회사”는 원천징수영수증 등의 처리를 위하여 소득세법 등 관계 법령이 정하는 바에 따라 “회원”에게 주민등록번호를 요청할 수 있고 “회원”은 이에 대하여 동의합니다.
① "회사"가 작성한 저작물에 대한 저작권 및 기타 지적재산권은 "회사"에 귀속합니다.
② 이용자는 "서비스"를 이용함으로써 얻은 정보 중 "회사"에게 지적재산권이 귀속된 정보를 “회사"의 사전 승낙 없이 복제, 송신, 출판, 배포, 방송 기타 방법에 의하여 영리목적으로 이용하거나 제3자에게 이용하게 할 수 없습니다.
① “회사“는 관련 법령과 본 약관을 준수하고 계속적이고 안정적으로 “서비스“를 제공하기 위하여 최선을 다하여 노력합니다.
② “회사“는 “서비스“ 이용과 관련하여 “회원“의 이의제기가 정당하다고 인정될 경우 이를 처리하여야 하며, “서비스“ 내 게시판, 전자우편 등을 통하여 “회원“에게 처리과정 및 결과를 전달할 수 있습니다.
③ 회사”는 “서비스” 제공과 관련하여 취득한 “회원”의 등록정보를 본인의 사전 승낙없이 제3자에게 누설 또는 배포할 수 없습니다. 다만, 관계법령에 의한 수사상의 목적으로 관계기관으로부터 요구 받은 경우나 방송통신심의위원회의 요청이 있는 경우 또는 “회사”가 정한 기간 동안 이용요금을 체납하여 “회원”의 동의를 얻어 신용정보사업자 또는 신용정보집중 기관에 제공하는 경우에는 예외사항을 인정합니다.
④ “회사”는 계속적이고 안정적인 “서비스”의 제공을 위하여 설비에 장애가 생기거나 멸실된 때에 는 지체 없이 이를 수리 또는 복구합니다. 다만, 천재지변, 비상사태 또는 그밖에 부득이한 경우에는 그 “서비스”를 일시 제한하거나 정지할 수 있습니다.
⑤ “회사”는 이용계약의 체결, 계약사항의 변경 및 해지 등 “회원”과의 계약관련 절차 및 내용 등에 있어 “회원”에게 편의를 제공하도록 노력합니다.
⑥ "회사"는 "회사"가 별도로 정한 "광고수익" 배분기준 및 지급절차에 따라 "수입"을 "회원"에게 지급합니다.
① “회원”은 애드믹서 서비스를 이용할 때 “회사”의 디지털 광고의 Brand Safety 정책을 준수해야 합니다.
② “회사”는 본 조 제1항의 Brand Safety 정책을 준수하고자 다양한 방법을 통해 부적절한 광고 인벤토리(저작권 침해, 유해사이트 등)의 광고 게재를 최소화하며, 부적절한 광고 또는 부적절한 인벤토리에 표시되는 광고가 발견될 시에 영업일 기준 96시간 내 광고 중단을 하고자 노력합니다.
③ “회원”은 서비스를 이용할 때 다음 각 호의 행위를 하여서는 아니 됩니다.
④ “회원”은 관계 법령, 본 약관의 규정, 운영정책, 이용안내 및 서비스 상에 공지한 주의사항, “회사”가 통지하는 사항 등을 준수하여야 하며, 기타 “회사”의 업무에 방해되는 행위를 하여서는 안됩니다.
⑤ “회원”은 서비스 이용을 위해 등록할 경우 현재의 사실과 일치하는 완전한 정보를 제공하여야 하며 변경사항이 발생한 경우에는 즉시 이를 회사에 고지하고 변경하여야 합니다.
⑥ “회원”이 제공한 등록정보 및 갱신한 등록정보가 부정확할 경우, 기타 “회원”이 본 조 제①항에 명시된 행위를 한 경우에 “회사”는 본 서비스 약관 제14조에 의해 회원의 서비스 이용을 제한 또는 중지할 수 있습니다.
① “회원”은 제28조(회원의 의무) 제①항, 제②항, 제③항에 기재된 사항을 준수하지 않거나 각호에 규정된 사항을 위반하는 등 “회원”의 귀책사유로 “회사”에 손해가 발생하거나 제3자로부터 “회사”에 대한 민형사상 소송이 제기된 경우, “회원”의 책임하에 “회사”를 면책시키고 변호사 비용을 포함한 일체의 금전적 손해를 “회사”에 배상해야 합니다.
② 회원이 회사에 대하여 손해배상을 청구할 경우(제27조(회사의 의무)위반의 경우 포함) “회사”에 청구사유, 청구금액 및 산출근거를 기재하여 서면으로 하여야 합니다.
① “회사”는 회원이 “회사”의 “서비스” 제공으로부터 기대되는 이익을 얻지 못하였거나 “서비스” 자료에 대한 취소선택 또는 이용으로 발생하는 "회원” 또는 제3자의 손해 등에 대해서는 책임이 면제됩니다.
② “회사”는 “회원” 및 “이용자”의 귀책사유로 인하여 “서비스” 이용의 장애가 발생한 경우에는 책임이 면제됩니다.
③ “회사”가 제공하는 “서비스” 중 무료서비스의 경우에는 손해배상의 대상에서 제외됩니다.
④ “회사”는 “회원”이 “약관”, “서비스” 이용 방법 및 이용 기준을 준수하지 않고 이용한 결과 또는 “회원”의 귀책사유로 인한 “서비스”의 중지/이용장애에 대하여 책임을 지지 않습니다.
⑤ “회사”는 천재지변, 전쟁, 기간통신사업자의 서비스 중지 및 기타 불가항력으로 인하여 “서비스”를 제공할 수 없는 경우 책임이 면제됩니다.
⑥ “회사”는 “회원”의 컴퓨터 환경으로 인하여 발생하는 제반 문제 또는 “회사”의 귀책사유가 없는 네트워크 환경으로 인하여 발생하는 문제에 대해서 책임을 지지 않습니다.
⑦ “회사”는 사전에 공지된 “서비스”용 설비의 보수, 교체, 정기점검, 공사 등 부득이한 사유로 “서비스”가 중지되거나 장애가 발생한 경우에 대하서는 책임이 면제됩니다.
⑧ “회사”는 “회원”의 귀책사유로 인한 “서비스”의 중지/이용장애에 대하여 책임을 지지 않습니다.
⑨ “회사”는 “서비스”의 사용 불능으로 인하여 “회원’에게 발생한 손해에 대하여 책임을 지지 않습니다.
⑩ “회사”는 “서비스”를 통하여 제공한 결과와 “회원”이 입력한 회원정보에 대해 신뢰성, 정당성, 적법성을 보증하지 않습니다.
⑪ “회사”는 회원이 “서비스” 내 게시 또는 전송한 정보, 자료, 사실의 신뢰도, 정확성, 완결성, 품질 등 내용에 대해서는 책임을 지지 않습니다.
⑫ “회사”는 “회원” 본인의 결정에 의하여 “회사”의 서비스를 사용하여 특정 프로그램이나 정보 등을 다운받거나 접근함으로써 입게 되는 컴퓨터 시스템상의 손해나 데이터, 정보의 상실에 대한 책임을 지지 않습니다.
⑬ “회사”는 “회사”의 “서비스”에 의해서 제한되고 획득된 상품 또는 “회사” 서비스에서 제공한 링크를 통해서 얻은 물품이나 서비스, 제안 등 일체의 정보에 대하여 담보하지 않습니다.
⑭ “회원’의 컴퓨터 오류, 신상정보 및 이메일 주소의 부정확한 기재, 비밀번호 관리의 소홀 등 회원의 귀책사유로 인해 손해가 발생한 경우 “회사”는 책임을 지지 않습니다.
⑮ “회원” 상호간 또는 “회원”과 제3자 상호 간에 서비스를 매개로 발생한 분쟁에 대해 개입할 의무가 없으며 이로 인한 손해를 배상할 책임이 없습니다.
⑯ “회사”는 “회원”의 게시물을 등록 전에 사전심사 하거나 상시적으로 게시물의 내용을 확인 또는 검토하여야 할 의무가 없습니다.
⑰ “회사”는 천재지변 등 불가항력적인 사유로 인하여 회원에게 손해가 발생하였거나 “회원”의 고의 또는 과실로 인하여 회원 또는 제3자에게 손해가 발생된 경우 이를 배상하지 아니합니다.
① “회사”와 “회원” 간 제기된 소송은 대한민국법을 준거법으로 합니다.
② “회사”와 “회원” 간 발생한 분쟁에 관한 소송은 민사소송법 상의 관할법원에 제소합니다.
“회사”의 상호 등은 다음과 같습니다.
These Terms and Conditions of Use (the “TCU”) are intended to set forth basic matters, including without limitation, the terms, conditions and procedures of use pursuant to respective rights and obligations, and responsibilities of kt nasmedia Co., Ltd. (the “Company”), the Member (as defined below), and data subjects of personal location information in using AdMixer (the “Service”) operated and provided by the Company.
① “Service” means any and all services provided by the Company to the Member (as defined below) through the AdMixer homepage.
② “Member” means a business operator corporation or individual provided with the Service by the Company under contract with the Company.
③ “Invited member” means another "Member" invited by the “member” to authorize his/her account.
④ “User” means a person who visits the Media (as defined below) of the Member by using a device such as a PC or mobile device, etc.
⑤ “Operator” refers to a person selected by the Company for the general management and facilitated operation of the Service.
⑥ “Owner” means a person who executes an advertising service use contract with the Company and places an insertion order to insert an advertisement in the Media.
⑦ “Media” means a medium in which the Company inserts an advertisement of the Owner in accordance with this TCU, and refers to online contents or spaces, including without limitation, mobile webpages and apps operated by the Member. The types and specific requirements of the Media officially supported by the Service will be determined in the Operation Policy of AdMixer (the “Operation Policy”) or the webpage displaying the service use instructions.
⑧ “Advertisement Revenues” mean payments received by the Company from the Owner for its service of inserting advertisements of the Owner in the Media.
⑨ “Income” means payments made by the Company to the Member out of the Advertisement Revenues in accordance with the income distribution standards to be separately determined by the Company.
⑩ “Unjust Income” means income accruing to the Member from its violation of the TCU, the Operation Policy or applicable laws and statutes or from the User committing an act prohibited in the TCU, the Operation Policy or applicable laws and statutes.
① This TCU will become effective when the Member subscribing to the Service agrees to this TCU and makes a registration as user of the Service in accordance with certain procedures established by the Company.
② When the Member clicks the button, “I agree” in this TCU online, it shall be deemed to have read and fully understand the terms and conditions of this TCU and to agree to the application of this TCU to the Member.
③ Where the Company determines that this TCU needs to be amended due to the introduction of new tasks with regard to the Service, the performance of a correction order issued by the government or any other material events occurring in relation to business of the Company, it may amend this TCU.
④ In the case of a change in the Service, with regard to which the Member enters into a contract with the Company, due to a change in technology specifications, etc. the Company will immediately give the Member notice thereof through a means available for notification.
⑤ In the case of an amendment to this TCU, the Company will post such amendment on the homepage of the Service or will inform the Member thereof electronically (or via email) one (1) week before the enforcement date of such amendment, specifying terms and conditions of the TCU to be amended and events causing such amendment. If the Member does not file an objection to the amendment or still uses the Service within the foregoing period, it shall be deemed to have approved the amendment.
This TCU shall be fairly applied in good faith, and matters not set forth herein and the interpretation hereof shall be in accordance with the Operation Policy and the use instructions in relation to the Service.
① Any Member who wishes to use the Service must enter into a contract regarding the use of the Service in its name (or in the name of the entity, if the Member is a business) in accordance with the procedure established by the Company with regard to the execution of a contract.
② Once a service use contract has been executed between the Company and the Member, the Member who falls under each of the following shall log onto the Service and agree to this TCU, and personally set up its user ID (with its email address). The Company will approve the Member’s subscription to the Service after confirming the execution of a contract by using personal data entered by the Member.
③ The Company may request the Member to submit their identity verification procedures and related documents to confirm their identity.
① The Company shall not approve any application if:
② The Company may not approve an application for the use of the Service until an event preventing the Company from approving such application is dismissed if:
③ If the Company does not approve an application for the use of the Service or the Company gives a limited approval for such application pursuant to paragraphs (1) and (2) of this Article, the Company will give the Member notice thereof.
④ If necessary for the improvement of quality of the Service or any other reasons, the Company may classify the Members into specific groups and may provide different services for each group of Members in terms of the use time, the frequency of use, service menus, etc.
⑤ The Company may limit the use of the Service by the Member, provide limited services for each group of Members or take any other measures necessary to ensure compliance with the Act on the Promotion of the Motion Pictures and Video Products, the Juvenile Protection Act and any other relevant laws and statutes.
① It is the responsibility of the Member to manage its personal information and password. Unless the password is leaked due to the Company’s fault, the Member shall be responsible for any incidence arising in relation to the leakage of the password.
② In the case of a change in information provided at the time of applying for the membership of the Service, the Member shall personally correct such information by logging onto the Service or notify such change to the Company through its customer service center.
③ Where the Member is threatened to suffer damage due to the leakage of its password, it shall immediately inform the Company thereof and change its password, and the Company shall immediately suspend the use of the Service by using the existing password. Where the Member fails to immediately inform the Company of the alleged leakage of its password, the Company shall not be liable for damage arising therefrom and any additional damage inflicted due to the delay in notifying the alleged leakage of its password to the Company.
④ The Company may insert a customized advertisement in the Service or transmit advertising information by utilizing information on the Member for the operation of the Service. Further, the Company may dispatch emails providing information in relation to the Service to the Member; provided, that the Company will inform the Member that it may refuse to receive such email if it does not want to receive such email. If the Member does not want to receive email dispatched to provide it with information in relation to the Service, it may inform an administrator of its intention not to receive such email at any time. Unless specifically prescribed in law, the Company shall not disclose information on the Member to a third party without the Member’s consent thereto.
⑤ If necessary for the provision of the Service, the Company may add or change information items with regard to the Member and any other information items with which the Company requests the Member to provide to it.
If the Member intends to change any term and condition of the service use contract, it shall obtain approval from the Company by submitting to the Company an application for change of the Service in form determined by the Company; provided, that the Member may change certain matters allowed by the Company with regard to the service use contract by using other means such as telephone calls or the Internet.
① If the Member intends to terminate the service use contract, they can do so through [My Account] - [Delete account] on the partner site, and the termination will be applied immediately.
When the Company receives an application for the termination of the service use contract submitted in accordance with paragraph (1) above, it shall immediately limit the use of the Service by the Member. If the Member requires to pay additional costs to the Company, it shall pay all fees for the Service, which it has used until the day on which its use of the Service has been suspended, to the Company in accordance with this TCU.
② When the termination of the 'Member' is completed, the Company will promptly delete all information except for the Member's information retained in accordance with relevant laws and the Privacy Policy.
③ The Company shall give the Member notice of the termination of the service use contract and give the Member an opportunity to express its opinion thirty (30) days before the termination of the service use contract if:
④ The Company may restrict the Member, of which the service use contract has been terminated pursuant to paragraph (3) above, to applying for the membership of the Service for a certain period.
The Company will give the Service to the Member as follows:
① The Company will transmit advertisements and provide the advertisement scheduling solution (enabling the Member to distribute SDK distributed by the Company by applying it to the client upon the User’s request and enabling the Company to distribute the schedule set up by the Member to its client and make it possible for the client to operate in accordance with the schedule).
② The Company will receive a sort of information on events taken place through its solution from the Member’s client, and will process such information into a report to provide it for the Member. This reporting information may subject to an error due to the Member’s client and network environment.
③ The Company may receive personal data, including the location information of the Users using the client by the choice of the Member; provided, that the Company shall inform the Users thereof and the Users may refuse the collection of personal data by the Company. Such data may be used for the purpose of transmitting customized advertisements to the Users and the Company shall immediately destroy such data upon the use thereof.
④ The default screen of the client before the schedule set up by the Member is activated may be utilized for the introduction of the media conducting the events or using services of the Company and its affiliates, and will be switched to a response screen upon the response to the request of a platform set up by the Member.
① In operating the Service, the Company may provide diverse information to the Member by displaying such information on the bulletin board on the homepage of the Service or giving the Member notice thereof by using the email address or telephone (or mobile phone) number disclosed by the Member unless otherwise provided in this TCU.
② Where the Company will give all the Members notice of certain information, the Company may display such information on the bulletin board on the homepage of the Service for no less than seven (7) days in lieu of giving the Members notice thereof; provided, that any matter that has a material impact on the use of the Service by the Member(s), the Company shall give the Member(s) notice thereof in accordance with the preceding paragraph.
③ Any notice shall be deemed to have arrived to the intended recipient if the notice has normally dispatched in accordance with paragraph (1) above or has been displayed in accordance with paragraph (2) above. The Company shall not be liable for any issue arising due to the inaccuracy of telephone (or mobile phone) number disclosed by the Member or the Member’s failure to check the notice.
① In principle, the Service will be available 24/7; provided, that the Service may be temporally suspended if necessary due to the needs of business or technology or for the period of time designated by the Company for the purpose of its operation. In this case, the Company will inform the suspension of the Service before or after such suspension.
② The Company may divide the Service into several parts according to the respective scope of the Service and may designate time during which each divided part of the Service is available. In this case, the Company will inform the available time of each divided part of the Service.
① The Company may restrict or cease all or part of services if a war, calamity, act of God or national emergency equivalent thereto occurs or is threatened to occur, a common carrier under the Telecommunications Business Act suspends telecommunication services, or there are any other inevitable reasons.
② In the event of the restriction or cessation of services pursuant to paragraph (1) above, the Company shall use reasonable efforts to promptly inform the users of the event triggering such restriction or cessation and the duration thereof.
③ If services are restricted or ceased due to one of the events set forth in paragraph (1) above, the Company shall take no liability.
The Company may restrict the Member to the use of the Service as a whole or in part if:
① Where the Company intends to impose the Member on the restriction of use pursuant to Article 14, it will give the Member or its representative notice thereof via email or telephone seven (7) days before the suspension of use of the Service, specifying the reason, commencement date and duration of such suspension. The preceding sentence shall not be applied to the case where the suspension of use of the Service is deemed to require in an urgent manner.
② The Member or its representative notified of the suspension of use of the Service pursuant to paragraph (1) above may file an appeal to such suspension.
③ The Company may temporally postpone the suspension of use of the Service until the period of time necessary for the confirmation of matters relating to the appeal filed pursuant to paragraph (2) above, and will give the user or its representative notice of the result of such confirmation.
④ The Company shall immediately cancel its measure taken against the Member with regard to the suspension of use of the Service if it is confirmed that the event triggering the suspension of use of the Service has been cured during the relevant suspension period.
① "Member” or "Invited members" can access to the invited account and can manage some menus.
② The following permissions for the partner site account are only available to the account owner, the "Member".
③ The "Member” can invite and remove other members at their discretion, and any responsibility arising from this lies with the account owner, the “Member”.
① The Company will provide services for free. Provided that, for paid services, the Company will inform the Member that certain service items will be provided with fees in advance, and the Member will be able to use the services after payment of such fees.
② The Company may charge the Member for a fee for paid Service in accordance with the method established by an electronic payment service provider having a contract with the Company or by incorporating such fees into the invoices determined by the Company.
③ The cancellation and refund of payments made for the use of paid Service shall be in accordance with applicable laws, including the terms and conditions of payments established by the Company.
④ The Company may refuse to respond to the Member’s request for refund caused by the appropriation of personal data and payment fraud, or a request for the provision of personal data of a payer unless otherwise provided under the applicable laws. In principle, the Member shall be responsible for damage arising from the appropriation of information on it and payment fraud.
⑤ Data communication fees arising at the time of using wireless communication networks will be separately paid in accordance with policies established by respective mobile communication service providers.
① Fees shall be calculated on a monthly basis for the period from the first (1st) day to the last day of the given month as determined by the Company.
② In addition to fees provided in this TCU, the Member shall be responsible for taxes, including a value-added tax, if any, to be imposed in relation to the use of services.
① The Company will issue and dispatch invoices containing the payment date of fees, etc. for the Member to receive such invoices within one (1) month after the settlement of fees, and the Member shall pay the invoices in the month immediately following the month in which the relevant invoices are dispatched to them.
② If an invoice fails to be served to the payer or its representative, the Member will not be subject to any disadvantageous measure.
The payers shall pay the fees by the due date in accordance with this TCU.
① The Company may charge the Member an additional fee equivalent to three-one thousandth (3/1000) of the monthly charged fee as overdue interest on a daily basis for the number of days during which the Member fails to pay any fee due (including such unpaid fees).
② The overdue interest pursuant to paragraph (1) above will be added to the outstanding fees as of the date immediately following the expiration of the due date. The overdue interest and the outstanding fees, if any, will be charged in an invoice issued for the payment of fees of the following month. The Company will not charge the overdue interest if it is found that the relevant invoice has not been delivered to the relevant payer or its representative without the Member’s fault.
① The Member may file an appeal to a fee charged within six (6) months from the date of the relevant invoice.
② The Company will first investigate the reasonableness of such appeal, and then will give the relevant user or its representative notice of the result of such investigation within ten (10) days from the receipt of such appeals as prescribed in paragraph (1) above
③ Where the Company is unable to give the relevant user or its representative notice of the result of investigation within the period prescribed in paragraph (2) above due to inevitable reasons, it will give the Member or its representative notice thereof, specifying the reason and the processing period designated by the Company.
① Where any fee has been paid to the Company in excess or in error, the Company will return the amount of the fee that has been paid in excess or in error. If the fees are paid in excess or in error due to the Company’s fault, the Company will return the amount of fees that have been paid in excess or in error plus interest accruing thereon at the rate applied to the three-year bonds issued by the Company; provided, that if the Member agrees to set-off or does not respond to the Company’s notice of the return of such fees, the Company may set off such fees against fees newly incurred.
② Where there is any outstanding fee payable by the Member to which the amount of fees paid in excess or in error has to be returned, the Company may first deduct such outstanding fee from the amount of fees to be returned to the Member, and then may return the balance thereof, if any, to the Member.
① The Company will pay the Member the Income from the Advertisement Revenues that will be computed in accordance with the revenues distribution standards separately established by the Company.
② The Income will be paid upon the Member’s request, and specific payment standards will be determined under the Operation Policy. The payment of the Income to the Member who is under use restriction, or business suspension or discontinuation may be restricted.
③ If the Member is not a business, the Company may deduct taxes and public charges imposed on the payment of the Income from the Income payable to the Member.
④ If the Member becomes unable to receive the Income due to the invalidity of bank account information, the Member shall be liable for its failure to receive the Income. The Member shall be responsible for damage incurred by such failure and shall not request the Company for the payment of damages.
⑤ If the Income is not paid to the Member pursuant to paragraph (4) above, the Company will give the Member notice thereof, and may withhold the payment of the Income until the Member corrects bank account information.
⑥ The Company may request the Member to give it consent to the collection of personal identifiable information and to issue tax related evidential documents as provided in the tax laws for the payment of the Income and the treatment of taxes. The Company may refuse to pay the Income if: the Member does not consent to the collection of personal identifiable information; the Member does not issue tax related evidential documents such as tax invoices, etc.; or information disclosed by the Member is not valid.
⑦ The Company may refuse to make a payment to the Member with regard to the Unjust Income. Where the Unjust Income has been already paid to the Member, the Company may collect the Unjust Income from the Member, and then refund it to the Owner.
⑧ If the Company becomes suspicious of the Unjust Income from a report, etc., it may launch an investigation to confirm the suspicion. In this case, the Company may withhold the payment of the Income until it completes the investigation and obtains the final result.
⑨ Where the Company withholds, collects or refuses to the payment of the Income to the Member pursuant to this Article, it will give the Member notice thereof, specifying the reason of such withholding or collection of or refusal to the payment of the Income. If the Member disagrees to the Company’s measure, it may file an appeal in accordance with a certain procedure determined by the Company.
⑩ The maturity date of earnings is the day when five years have passed since the day the fixed earnings were generated, and if the "Member" does not request payment until the maturity date of the earnings generated, and the earnings for which the maturity date has passed will be extinguished.
⑪ Member" is responsible for tax problems and losses such as VAT reporting problems, delayed input tax credits, and inconsistencies in accounting processing if it does not meet the "4. Payment" of its policy, and "Company" may withhold payment.
Where the Company will provide services by using personal date, it shall expressly set forth each of the following in the TCU in advance, and shall obtain consent thereto from a data subject.
① The Company will display its trade name, address, telephone number and any other contact information on the service screen for the Member to easily confirm such information, and will make it possible for the Member to read the contents of this TCU on a separate screen connected by a link.
② Any matter relating to the rights of the Member and its legal counsel and the exercise thereof shall be on the basis of the address of the Member at the time of filing a suit against the Company. In the case of the absence of an address, a district court having jurisdiction over the domicile of the Member shall be an exclusive competent court; provided, that if the address or domicile of the Member is uncertain or the Member is a resident residing overseas at the time of filing a suit against the Company, such suit shall be filed with a competent court under the Civil Procedure Act.
③ The Company shall automatically record and preserve data and materials certifying the use and disclosure of data for the settlement of fees and the treatment of complaints with or from other service providers or users.
④ The Company may request the Member to provide it with its resident registration number for the treatment of withholding taxes as prescribed in applicable laws and statutes, including the Income Tax Act, and the Member shall consent to the Company’s request.
① Copyrights and other intellectual property rights to works created by the Company shall belong to the Company.
② The users shall not use or permit a third party to use information for the purpose of profit making that they obtain from the use of the Service and to which intellectual property rights belong to the Company, by way of reproduction, copy, transmission, publication, distribution and broadcasting of such information or by using any other methods, without the Company’s prior approval.
① The “Company” shall endeavor comply with relevant laws and regulations and these Terms and Conditions and to provide the "Service" continuously and reliably.
② The "Company" shall deal with the objection of the "Member" in connection with the use of the "Service" if deemed justified, and may deliver the process and results to the "Member" through bulletin boards, e-mail, etc. in the "Service".
③ The Company shall not disclose or distribute to a third party registration information of the Member that it has obtained in relation to the provision of the Service without the Member’s prior consent thereto, save that the Company is required to do so by competent agencies for the purpose of investigation pursuant to applicable laws and statutes, the Company is requested by Korea Communications Standards Commission to do so, or the Company is required to provide such information to a credit information service provider or credit information collection agency in relation to the Member’s nonpayment of fees for a certain period determined by the Company upon the Member’s consent thereto.
④ For the provision of the Service in a continuous and stable manner, the Company will promptly repair or restore facilities that have been disrupted, lost or destroyed; provided, that the Company may temporally restrict and suspend the use of the Service in the case of an act of God, emergency or any other inevitable events.
⑤ The Company will use efforts to provide the Member with accommodation in relation to the procedures, contents, etc. relating to contracts with the Member, including the execution and termination of, and amendment to a service use contract.
⑥ The Company will pay the Member the Income in accordance with the distribution standards and payment procedure separately established by the Company.
① The execution of advertising in this Agreement complies with the Company's Brand Safety policy of digital advertising.
② To comply with the Brand Safety policy of paragraph 1 of this section, the Company shall endeavor to minimize the publication of inappropriate advertising inventory(intellectual property infringement and harmful sites. etc) in various ways, and efforts shall be made to stop advertising within 96 hours if an advertisement displayed in an inappropriate or inappropriate inventory is found.
③ In using services, the Member shall refrain from:
④ The Member shall comply with applicable laws and statutes, the provisions herein, the Operation Policy, use instructions, instructions announced under the services and any other matters advised by the Company, and shall not engage in acts disrupting the business affairs of the Company.
⑤ When making a registration for the use of services, the Member shall provide the Company with information that is complete and compatible with current facts. In the event of a change in the information, the Member shall inform the Company of such change to revise information.
⑥ Where registration information and updates thereof provided by the Member are inaccurate or the Member engages in one or more of the acts set forth in paragraph (1) of this Article, the Member may restrict or suspend the Member’s use of services pursuant to Article 14 hereof.
① If the Company is inflicted damage or is subject to a civil or criminal action filed by a third party due to the Member’s fault, including without limitation, its failure to comply with paragraph (1), (2) or (3) of Article 28 or its breach of one of the subparagraphs of Article 28, the Member shall indemnify the Company for any and all financial damages, including attorneys’ fees.
② In the event that the Member requests the Company for the payment of damages (including in the event of the Company’s breach of Article 27), it shall make such requests in writing, specifying the reasons and the amount of claims and the basis of the computation of such amount.
① The Company shall be exempted from liability for damage inflicted to the Member or a third party in relation to the Member’s failure to obtain profits expected to gain from the provision of the Service by the Company or the Member’s cancellation, choice or use of materials with regard to the Service.
② The Company shall be exempted from liability if the use of the Service is disrupted due to the fault of the Member and the User.
③ Any service provided for free in relation to the Service shall be excluded from damages.
④ The Company shall not be liable for any result caused by the Member’s use of the Service without compliance with this TCU or the use instructions and standards established in relation to the Service, or the suspension and/or disruption of use of the Service caused by the Member’s fault.
⑤ The Company shall be exempted from liability for its failure to provide the Service that is caused by an act of God, war, the suspension of service by a common carrier and any other force majeure events.
⑥ The Company shall not be liable for any and all problems caused by the Member’s computing environment or by network environment to which the Company’s fault is not attributable.
⑦ The Company shall be exempted from liability for the suspension or disruption of the Service that is caused by inevitable events, including the pre-advised repair, replacement, regular maintenance or construction of facilities used for the Service.
⑧ The Company shall not be liable for the suspension and/or disruption of the use of the Service caused by the Member’s fault.
⑨ The Company shall not be liable for damage inflicted to the Member due to the unavailability of the Service.
⑩ The Company shall not warrant the reliability, legitimacy and lawfulness of results provided through the Service and member information entered by the Member.
⑪ The Company shall not be liable for the credibility, accuracy, completeness, and quality of information, materials and facts displayed or transmitted by the Member in the Service.
⑫ The Company shall not be liable for damage to computer systems or the loss of data or information that is caused by the Member’s decision to download certain programs, data, etc. by using services provided by the Company.
⑬ The Company shall not guarantee any and all information on goods offered and obtained through the Company’s Service, or items or services obtained through a link provided by the Company’s Service and any offer with regard to such items or services.
⑭ The Company shall not be liable for damage caused the Member’s fault, including without limitation, a computer error, the inaccurate statement of information on its identity and email address, and the mismanagement of its password.
⑮ The Company shall not be obliged to be involved with a dispute arising between the Members or between the Member and a third party in relation to the Service, and shall not be liable for damages arising therefrom.
⑯ The Company shall not be obliged to conduct pre-review of articles to be displayed by the Member or to regularly check or review such articles.
⑰ The Company shall not indemnify the Member or a third party for damages caused by force majeure events, including without limitation, an act of God or the Member’s intentional misconduct or negligence.
① Any lawsuit filed between the Company and the Member shall be governed by the laws of the Republic of Korea.
② Any lawsuit in relation to a dispute arising between the Company and the Member shall be filed with a competent court under the Civil Procedure Act.
The trade name, etc. of the Company is as follows:
수집 및 이용 시점 | 수집 목적 | 수집 항목 | 보유 및 이용 기간 |
---|---|---|---|
회원가입 시 | 회원가입 및 관리 | 개인회원 : (필수) 이메일, 패스워드, 이름, 휴대폰 번호 | 회원 탈퇴시까지 |
국내법인회원 : (필수) 이메일, 패스워드, 법인명, 사업자등록번호 | |||
해외법인회원 : (필수) 이메일, 패스워드, 법인명/이름, 사업자등록번호 |
Time of Collection and Use | Purpose of Collection | Items Collected | Retention and Use Period |
---|---|---|---|
At the time of registration | Membership Registration and Management | Individual Member: (Required) Email, Password, Name, Mobile Phone Number | Until membership withdrawal |
Domestic Business Member: (Required) Email, Password, Business Name, Business Registration Number | |||
Foreign Member: (Required) Email, Password, Business Name/Name, Business Registration Number |
Last update: 16 Sept, 2022
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